La companyia
Ajudes socials
La Companyia d’Aigües de Vilanova compta, des de la seva creació, amb un conjunt de mesures a les que les famílies amb dificultats poden acollir-se per fer front al rebut de l’aigua.
Bonificacions sobre la tarifa
- Tarifa Social Municipal: l’usuari ha de presentar a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, la seva sol•licitud com beneficiari de la tarifa social municipal per baix ingrés. L’Ajuntament comunicarà a la Companyia el resultat de la sol•licitud i aplicarà la bonificació en cas positiu.
- Si el nombre de membres censats a la unitat familiar o convivencial és superior a 3, l’usuari pot demanar a l’Ajuntament Certificat de Convivència i portar-lo a la Companyia per beneficiar-se de la bonificació.
- Independentment de les bonificacions sobre el rebut, l’Agència Catalana de l’Aigua també disposa de bonificacions que cal presentar a l’esmentat organisme però que la Companyia pot facilitar-ne la informació necessària.
Impagament del rebut
- Si l’abonat no pot pagar durant el període voluntari el rebut emès, pot posar-se en contacte amb la Companyia per ajornar-lo sense cap cost.
- En el cas que el import del rebut sigui elevat es pot sol•licitar el fraccionament del mateix, previ acord signat a la Companyia.
(Si el període voluntari de pagament ha expirat sense que l’abonat s’hagi posat en contacte amb la companyia per sol•licitar alguna de les mesures i s’han emès reclamacions o si fins i tot s’ha arribat a suspendre el subministrament, l’abonat haurà de fer front a les despeses corresponents). - En el cas que les mesures anteriors no siguin suficients els Serveis Socials de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú que determinaran, prèvia valoració social, comunicant a la Companyia d’Aigües la resolució, que en cas favorable evitarà que es talli el subministrament.
Mesures per afrontar l’emergència en l’àmbit de la pobresa energètica de la Llei 24/2015
A la Companyia d’Aigües de Vilanova som conscients de les dificultats que moltes persones pateixen en l’actualitat fruit de la difícil situació econòmica.
La Companyia i el departament de Serveis Socials de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú està en comunicació i intervenció prèvia a la concessió dels ajuts necessaris per a evitar els talls de subministrament d’aigua, en els casos d’impagament per manca de recursos econòmics de les famílies afectades. És per això que la Companyia i Serveis Socials tenen un acord de col·laboració:
- La Companyia, en cas d’impagament de la factura, informa de la situació de deute a l’abonat i de la possibilitat de dirigir-se a Serveis Socials si creuen que poden estar en situació de risc d’exclusió residencial.
- Transcorregut el termini, s’informa a Serveis Socials de les famílies afectades per sol·licitar un informe que acrediti si la persona es troba o no dins d’una situació de risc d’exclusió residencial.
- Serveis Socials, un cop fetes les gestions oportunes i dins del termini establert per la Llei 24/2015, li fa arribar l’informe acreditant la situació, d’acord amb la informació aportada per l’usuari i que per tant, la Companyia no podrà procedir al tall de subministrament.
Qui se’n pot beneficiar?
Les persones i unitats familiars es troben en situació de risc d’exclusió residencial sempre que tinguin uns ingressos inferiors a 2 vegades l’IRSC, si es tracta de persones que viuen soles, o uns ingressos inferiors a 2,5 vegades l’IRSC, si es tracta d’unitats de convivència, o uns ingressos inferiors a 3 vegades l’IRSC, en cas de persones amb discapacitats o amb gran dependència. En el cas que els ingressos siguin superiors a 1,5 vegades l’IRSC, cal un informe dels serveis socials que acrediti el risc d’exclusió residencial.
Com tramitar l’ajut?
Adreçar-se, abans que transcorrin 15 dies hàbils des de la recepció de l’avís d’interrupció d’aigua, a:
1/ Serveis Socials de l’Ajuntament de Vilanova. Allà, caldrà omplir una sol·licitud de vulnerabilitat econòmica
2/ Presentar l’informe de Serveis Socials a les oficines de la Companyia d’Aigües de Vilanova (C. Col·legi, 38)